دروغ پراگنی ها تا به چند؟
فخرزاد فخرزاد

زور سالاری تا به کی ؟

دلم ز دست دوستان دورنگ تنگ است

فدای قلب دشمن شوم همیشه یک رنگ است

(بیدل)

وسایل اطلاعات جمعی خبر میدهند که درین اواخر اداره استخبارات مرکزی ودیگر نهاد های استخباراتی امریکا درگزارش یک صد صفحه ئی خویش خبری را به نشر رسانیده اند که در بخشی از آن تذکر بعمل آمده .

بعد از خروج قوت های خارجی در 2014 از افغانستان خطر آن وجود دارد که دولت حامد کرزی به بن بست مواجه شود وعلت آنرا کمتوان شدن طالبان در ده سال گذشته و موجودیت اداره فاسد وغیره خوانده اند .

از جانب دیگر عدئی از سران جبهه ملی افغانستان در نشست برلین با نشر اعلامیه هفت مادئی در یک مرکز اکادمیک کشور آلمان دیدگاه خویش را در رابطه به تغیر نظام ریاستی به پارلمانی وغیره مطرح نمودند .

وزارت خارجه افغانستان با نشر اعلامیه هر نوع اتخاذ تصمیم گیریها را در خارج از افغانستان مخالف قانون اساسی روحیه وحدت ملی و منافع مردم خوانده .

خانم کلنتن وزیر خارجه امریکا نیز این نوع نشسته ها خارج از افغانستان را به نفع مردم افغانستان ندانسته وی یکبار دیگر بالای خط قرمزی خویش در رابطه به طالبان که قطع روابطه با گروهای هراس افگنپذیرش قانون اساسی کشوراحترام به حقوق زنانبشرو دستاوردهای ده سال گذشته وغیره تاکید نموده میافزاید در مذاکره و مصالحه رهبری آنرا افغانها بدوش داشته باشند .

مسولین ارتش کشور استرالیا اسناد محرمانه خویش که در یک صدو شصت صفحه به نشر رسیده از ناتوانی قوت های افغانستان در دفاع از کشور بعد از سال 2014 اظهار نگرانی نموده .

طالبان دریک صحبت خویش گفته اند که گفتگو را با امریکا ختم جنگ در افغانستان نمیدانند میافزایند حکومت افغانستان بازیچه کشورهای غربی بوده و قانون اساسی کشوررا رد مینمایند .

از جانب دیگر وسایل اطلاعات جمعی از مصارف صدها ملیارد دالر توسط کشور امریکا بخاطر تقویه قوای مسلح افغانستان و قربانی هزاران تن سربازان خارجی و داخلی خبر میدهند .

جنرال صاحب عتیق اله امر خیل بعد از خروج قوت های خارجی در سال 2014 از ناحیه شعله ور شدن جنگ های قدرت طلبی در کشور اظهار نگرانی نمود .

خواستیم در رابطه به موضوعات فوق ذکر و سایر رویدات مهم هفته های اخیر که آگاهان امور و مردم ما دیدگاه خویش از طریق وسایل جمعی ‚ محافل و نشست ها ارایه نموده اند خواننده گان عزیز را در جریان قرار دهیم .

مردم نظام پارلمانی را نسبت به ریاستی به نفع رشد دموکراسی زمانی میدانند که به اراده اکثریت مردم نظام مذکور بوجود آمده باشد میافزایند آیا میتوان با موجودیت افراد غیر ماهر‚ آلوده به فساد ‚ گماشته ‚ کور مغز که به حمایت ادارات استخباراتی عده از کشورهای منطقه و جهان برفرق ده ها ملیون مردم ما میخ کوب گردیده اند میتوان امیدوار بود ؟

از جانب دیگر بیش از چهل وسه کشور که طی ده سال گذشته کشورما را به پایگاه مافیای بین المللی مواد مخدرمیدان نبرد کشورهای متخاصم ‚ آزمایش انواع سلاحها ‚ ایدولوژیهابازارا مصرفی تهیه کننده مواد خام کشورهای منطقه وجهان مبدل ساخته اند درین اواخر غوغای را از ناحیه فرار برقرار براه انداخته اند وناتوانی خود را در پیروزی بریک مشت از گماشتگان استخبارات اداره ای اس ای و حامیان خارجی آن اظهار نموده آیا کدام سندی را بخاطر قناعت هزاران ملیون مردمان کشورما و کشورهای جهان درین رابطه ارایه کرده میتوانند ؟

بباور ده ها ملیون مردم کشورما علت اساسی دشواریهای فوق اتخاذ تصامیم غیر واقعیبینانهمغرضانه و مبهم عدئی از ادارات استخبارات کشورهای منطقه و جهان علیه مردم ما زیرعنوان جنگ با تروریزم مواد مخدراحیا بازسازیرشد دموکراسینمایشی وفرمایشی بوده و میباشد با تاسف هنوزهم ادامه داشته ثمره آن مبدل شدن کشور به پایگاه مافیای بین المللی مواد مخدر میدان نبرد کشورهای متخاصم بازار مصرفی و تهیه کننده مواد خام آزمایش انواع ایدولوژیها انواع سلاحهای پیشرفته کشورهای منطقه و جهان بوده و میباشد .

زیراکه ادارات فوق ذکر در خدمت بزرگترین کمپنی های مواد سوخت وسلاح کشورهای سرمایه قرار داشته به گفته آگاهان تغیر روسای جمهور زیر نام تدویر انتخابات در کشور های فوق ذکر یک عمل سمبولیک بوده در اتخاذ تصامیم عمده بخصوص خارجی نقش اساسی نداشته و ندارند یک مثال برجسته آن ناکامی های آقای اوباما در تعهدات که به مردم امریکا و جهان نموده بوده ومیباشد .

از جانب دیگر مصارف گزاف جنگ و فشار مالیات بالای شهروندان امریکا تشدید شدن بحران مالی و تولیدی بازیگران این جنگ اعلان ناشده و تحمیلی از خارج را وادار ساخته بخاطر جلب صد ها ملیون مردم امریکا غرض اشتراک در کمپاین انتخاباتی و راندن حریفان خویش از صحنه درظاهر امر دست به یک سلسله تغیرات ریاکارانه بزنند تا بتوانند زیرنامهای و بهانه های جدید بخاطر دستیابی به ثروت های مادی و معنوی از جمله ذخایر بزرگ نفت گاز آسیای میانه از خاموش شدن شعله های جنگ در کشور ما و کشورهای منطقه جلوگیری نمایند .

یک مثال آن تن دادن بخواستهای اداره ای اس ای و حامیان خارجی آن زیرنام مذاکره و مصالحه با طالبان و پخش نشر دروغهای شاخدار بخاطر وادار ساختن ده ها ملیون مردم بخواستهای شان بوده و میباشد در غیر از آن مردم کشور و جهانیان بخوبی میدانند که تمام نیروهای هراس افگن زیر هرنام و عنوان طی سه دهه گذشته بزرگترین جنایات خونین را که بالای ملیونها مردم کشور ومنطقه انجام داده انده دست پرورده ادارات متذکره بوده و میباشند .

بی مورد نیست که آقای اصولی عضو ولسی جرگه نشست برلین را که چهار تن سناتوران جمهوری خواهان نیز در آن اشتراک داشتند یک توطئه خطرناک امریکائی ها ومتحدین آن جهت واگذاری هشت ولایات به طالبان میخواند .

آقای فاروقی نوع نظام ریاستی را مانع پیشرفت ندانسته میافزاید مدیریت نظام عامل دشواریهای فوق ذکر میباشد نه نظام وی میگوید در قدم نخست به قضایای اساسی توجه شود زمانی جایگاه حکومت در مصالحه پیشگام بود ازینکه با ایجاد اداره طالبان در قطر مخالف میباشد در حاشیه کشانیده شده است .

آقای ظفری عضو شورای عالی صلح میگوید شورای صلح به ایجاد دفتر در قطر مخالفت ندارد مشروط براینکه رهبری مذاکره و مصالحه را افغانها بدوش داشته باشند میافزاید تا هنوز نمیدانیم که این دفتر بخاطر تامین صلح ایجاد شده یا تبادله اسرائی امریکائی ها و طالبان .

ناطقی میگوید .

با طالبانیکه هرنوع جنایت را طی دو دهه گذشته بالای ده ها ملیون مردم ما دریغ نکرده اند باید چنین برخورد صورت گیرد که سبب تجزیه افغانستان نگردد میافزاید شایعات وجود دارد که برای دو سال هشت ولایات برای طالبان داده میشود مطابق خواست شان قانون شریعت را در آنجا عملی خواهند ساخت .

فاروقی خواهان سهم دادن نقش احزابسرانشخصیت ها در اتخاذ تصامیم گیریها میباشد .

در حالیکه سرمای سرد زمستان ده ها ملیون مردم کشور ما را از ناحیه بلند بردن مواد سوخت غذایی بواسطه مافیای اقتصادی تهدید به مرگ مینماید هنوزهم نه صد کانتینر موادات فوق ذکر توسط نظامیان پاکستانی در آن کشورتوقف داده شده .

بالای هر کانتینر روزانه یک صدوشصت دالر دمرج وضع میشود و موادات فوق ذکر در حالت پوسیده شدن است .

به نسبت گسترش فسادموجودیت افراد الودهدربخش از ارگانهای کلیدیگسترش فرهنگ معافیتمشکلات اقتصادیتشدید انواع خشونت هایخانوادگیقومیسمتیحزبیلسانیسرقت های مسلحانهماین گذاری های روی جادهحملات انتخاری روبه افزایش بوده هیچ کس در هیچ نقطه کشور احساس مصونیت نکرده درین اواخر ده ها واقعه خونین در شهر کابل و سایر شهرها و روستا ها بوقوع پیوسته استطبابت به تجارت تبدیل شدهصدها هزار تن به نسبت عدم توجه مقامات ذیصلاح در شهرها و روستاها به تداوی دسترسی نداشته انواع امراض در ولایات روبه گسترش بوده در حالیکه سه دهه قبل مردم پاکستان غرض شعا دادن امراض سرطانی به کابل میامدند باتاسف برعکس روزانه ده ها تن مجبور هستند غرض علاج به این امراض به پاکستان با قبول توهین و تحقیر سفر نمایند .

مقامات وزارت صحت عامه تاهنوز در فکر خریداری چند پایه ماشین که برای شعا دادن بکار برده میشود اقدام نکرده استمردم نورستان میگویند مجبور هستند غرض تداوی مریضان درین سرمای سرد راههای بسیار خطرناک را طی نمایند تا به شهر جلال آباد برسند درجریان راه عده از مریضان شان از بین میروند .

در حالیکه صدها فامیل زنان ولسوالی های ولایت کابل از جمله ده سبز مشغول باغداری میباشند باتاسف بخواست اساسی آنها هیچ نهاد بشمول وزارت زراعت توجه نکرده هستند عده از نهادها زیر این نام تجارت مینمایند .

به نسبت عدم توجه به احیا و ایجاد دستگاهای پروسس و صدور میوه صنایع دستی هزاران تن میوه از جمله کشمش در سالهای گذشته پوسیده شده از همین لحاظ به باغداران و زارعان روزانه صدها فامیل به شهر ها غرض کاریابی کوچ مینمایند .

حاجی عبدالظاهر عضو ولسی جرگه میگوید یک هزار و هفت صد جریب زمین کانال ننگرهار از قرار فی جریب ده الی بیست سیر گندم به غاضبان زمین اجاره داده شده و آنها توانسته اند با استفاده از آن از قرار فی جریب هزاران دالر مفاد بدست آرند طوریکه مشاهده میشود منازل خودسرانه نیز در آنجا اعمار گردیده .

زئیس بانک مرکزی از ناحیه پخش و نشر پولهای جعلی بواسطه کشورهای همسایه اظهار نگرانی نمود. نظر به نشر سازمانها درشهر کابل صرف یک نقطه آن از آب آشامیدنی مصئون بوده اکثریت نقاط آن به نسبت اعمار بلند منزلها شهرک ها و حفر چاهای سپتیک آب آن ملوث شده .

مردم به نسبت تورید مواد سوخت بی کیفیت و الودگی هوا به امراض های مختلف مواجه شده تاهنوز اداره نورم استندرد نتوانسته از تورید تیل بی کیفیت جلوگیری نماید مسولین از اختلاس جدید ملیونها دالر در کابل بانک خبر میدهند .

مردم میگویند هنوزهم در ولایت نورستان اقتصاد طبیعی یعنی جنس به جنس ادامه داشته بخاطر عروسی نمودن یک تعداد حیوانات را با یک زن تبادله مینمایند .

گروه به نام طالبان بخاطر خوشنودی باداران شان یک زن را سر زدند .

در رابطه به چالش های معارف گفتمان در تلویزیون طلوع راه اندازی شده بود یک تن از ولسی جرگه به سخنگوی وزارت معارف گفت جفای را که وزیر صاحب معارف از ناحیه عدم تطبیق معارف متوازن بالای ولسوالی های ولایت هلمند انجام داده طالبان تا این اندازه انجام نداده اند .

اهانت چهار سرباز دریایی امریکا بالای جسد طالبان نماینده گی از اعمال جنایت بار آنها نموده این عمل نشان میدهد که کشورهای مهاجم بخاطر سرکوب خونین مردمان این سرزمین بی وجدان ترین افراد را استخدام نموده قابل تذکر میدانیم این اهانت نه تنها برای افغانها مسلمانان جهان بلکه برای نود و نه فیصد بشریت جهان بوده و میباشد زیراکه درهیچ کتاب مقدس جهان چنین اعمال را روا نمیداند .

در کتاب قرآنکریم تذکر بعمل آمده ترجمه : برای بنی آدم کرامت داده شده ) و خلیفه زمین خوانده شده .

درین جا شعر مرحوم سعدی را بخوانش میگیریم .

بنی آدم اعضای یکدیگر اند

که در آفرینش ز یک جوهر اند

چو عضو بدرد آورد روزگار

دگر عضو ها رانماند قرار

توگر محنت دگران بیغمی

نشاید که نامت نهند آدمی

خلاصه اینکه چالش های فوق ذکر یکبار دیگر ثابت میسازد که نجات از وضع موجود دروغ پراگنی ها و زور سالاری راه حل نبوده و نمیباشد .

وقت آن رسیده آنهائیکه صادقانه خود را دوست خدمتگار مردم و کشور خویش میدانند تمام رنجش ها و آذردگی ها را کنار زده بخاطر محدود نمودن صلاحیت های جنگسالارانناقضین حقوق بشرجنایت کاران جنگی غاضبین زمین مافیای اقتصادی مواد مخدر جنایت کاران سازمان یافته زن ستیزان فرهنگ ستیزان مردم ستیزان عاملین کشتار های جمعی و غارت گران هزاران ملیارد دالر ثروتهای مادیمعنوی و حامیان خارجی شان دست دوستی و برادری را بسوی هم دراز نموده همکاری صادقانه سازمانها پارلمانها و بشریت صلح جو و ترقی پسند را جلب نمایند .

درغیر آز آن با ادامه بازیهای ریاکارانه فوق ذکر و نهایت مرگبار خطر کشور ما را تهدید نموده و بسوی نابودی ابدی ازین هم بیشتر سوق خواهند نمود .

نیاکان ما گفته اند بعد از مرگ گریه کردن سودی ندارد . 


January 16th, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات